środa, 3 grudnia 2008

Dziwny sen

Dzisiaj już się wysilę i coś napiszę. Ostatnią rozmawiałem ze znajomym ze szkoły i padło takie pytanie: "jak myślisz? Czy niewidomi mają sny?". W tym momencie mnie trochę zgasiło. Dobre pytanie. Trochę się nad tym zastanawiałem bo mi to nie daje spokoju i stwierdziłem że chyba tak. Pewnie całkowicie różnią się one od naszych bo jakby na to nie patrzeć to chyba mamy inne wyobrażenie świata od nich. pytałem już paru profesorów i żaden nie był pewien swojej odpowiedzi... Ciekawy jestem jeszcze o czym takie osoby mogą marzyć oprócz tego żeby widzieć. Swoją drogą to by było ciekawe doświadczenie: nic nie widzieć całe życie i nagle zacząć poznawać świat od nowa.

5 komentarzy:

  1. bede wpadala.

    OdpowiedzUsuń
  2. zależy, czy są niewidomi od zawsze, czy oślepli nagle. też się kiedyś nad tym zastanawiałam, ale dałam sobie szybko spokój.

    OdpowiedzUsuń
  3. no raczej od zawsze ;P ja sie nad tym zastanawiam i ciagle do tego wracam. bez sensu

    OdpowiedzUsuń
  4. już tobie mówię !:D

    rozmawiałam z naszym niewidomym znajomym Remigiuszem
    opowiadał że mu się śnią sny , ale nie jako obrazy ... tylko tak jakby nie spał że np."czuje że dokądśtam idę " w jakieś miejsce itp.

    mnie ten temat też zawsze ciekawił

    OdpowiedzUsuń
  5. mam znajomych ktorzy sa niewidomi i czesto sie im snie... jak? to proste moj glos, zapach itd oni tak widza swiat

    OdpowiedzUsuń

dzięki za komentarz!